zwany silnikiem rozruchowym.
Posiadał On dwa dość istotne elementy wykorzystywane nie tylko przez zemnie do renowacji i modernizacji Junak-a
A mianowicie iskrownik oraz gaźnik bez komory pływakowej.
I o tym drugim.. czyli o owym gaźniku wspomnieć chciałem
Po przerobieniu swojego Janka na rasową 500, pojawił się problem z zapotrzebowaniem w paliwo.
Oryginalny gaźnik nie podawał wystarczającej dawki do nowej zmodyfikowanej jednostki.
Po wielu próbach (patrz nocnym katowaniu po osiedlu) zabrakło pomysłu co z tym zrobić.
Z pomocą przyszedł ojciec, zadzwonię jutro do kolegi może mają na magazynie gaźnik od DT 75
powinien pasować.
I tak następnego dnia nabyłem drogą wymiany gaźnik od DT 75 za istotną w owych czasach kartkę:)
Gaźnik od DT 75 zwieńczył dzieło .. JUNAK 500 ccm .
Takich rozwiązań ulepszeń było kilka:
1.Suche sprzęgło -Jawa żużlowa
2. Tłumik -Jawa żużlowa
3. Prądnica wyniesiona nad silnik z przekładnią pasową (co ciekawe nie był to pomysł niezwykły bo wszyscy borykali się z zalaną olejem oryginalną prądniczką . Jednak przeniesienie napędu na pasku zębatym z wnętrza oryginalnego miejsca na prądnice, nie widziałem nigdzie po za swoim Jankiem)
4. Iskrownik DT 75
5.Gaźnik DT 75
Dziś patrząc na zdjęcia z wtedy , młody człowiek nie zrozumie po co? ,dla czego?...
Nie było motocykli o pojemnościach większych niż 350 ccm
Nie było szans na wolność w żadnym calu,
więc robiliśmy ją sami - namiastkę wolności
Chcieliśmy się wyróżniać z szarego tłumu i chcieliśmy być inni niż wszyscy tak powstawały niesamowite maszyny ..;)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz